top of page
Search

Továbbra is fókuszban a híroldalak: a DKT elemzése az internetes oldalak márciusi látogatottságáról


Az orosz-ukrán háború és a magyarországi parlamenti választások egyaránt megnövelték a híroldalak látogatottságát. A DKT elemzése bemutatja, mindez hogyan hatott a nagy olvasottságú híroldalak relatív pozíciójára, de emellett a szokásos havi TOP-listákat is tartalmazza, amelyek révén mind a napi átlagos, mind a havi összesített látogatószám alapján áttekinthető az egyes weboldalak és brandek helyzete.


Februári hírsite elemzésünkbe azokat a magukat híroldalként (is) definiáló oldalakat vontuk be, amelyek februári havi átlagos egyedi látogatószáma (real user) meghaladta a 400 ezret. Most is ugyanezt határt tartottuk mérvadónak. Ennek eredményeként ugyanaz kilenc weblap került a körbe, mint egy hónappal ezelőtt, csak az egymáshoz viszonyított sorrendjük változott meg több esetben.

Az egyedi látogatószám alapján felállított listát most is a blikk.hu vezeti egymillió feletti napi látogatóval, amelyet sorban a 24.hu követ ez alkalommal is. Az index.hu és az origo.hu viszont helyet cserélt egymással, most a dobogós helyet az origo.hu foglalta el. A 24.hu, az origo.hu és az index.hu napi látogatószám alapján egyáltalán nincs messze egymástól, átlagosan 860-890 ezer napi látogatóval rendelkeznek – miközben az oldalletöltések számában jelentős eltérések vannak köztük. A Telex megőrizte ötödik helyét közel hatszázezer napi látógatóval. A 444 három helyet javított pozícióján, így most a hírsite-ok listáján a hatodik helyen áll. Ezzel párhuzamosan egy-egy helyet lépett hátrébb a hvg.hu, a borsonline.hu és a ripost.hu.


Az ukrajnai fejlemények és a választási kampány következtében érezhetően nőtt a hírek iránti érdeklődés. Ha a fenti TOP9 híroldal összesített napi oldalletöltésszámát vesszük alapul, akkor a februárra jellemző átlagos 24,5 milliós számhoz képest (amiben már benne van a háború hatása is) márciusban már 26,5 milliós oldalletöltést láthatunk.


A híroldalak áttekintése után nézzük a teljes piaci toplistát, aminek csúcsán hagyományosan a hírsite-ok állnak, tehát nagy az átfedés a két lista között. A napi átlagos egyedi látogatószám (real user) alapján kialakított TOP10-es listát a weboldalak esetében változatlanul a blikk.hu vezeti, amit a második helyezését őrző 24.hu követ. Ahogy korábban láttuk, az Origo és az Index helyet cserélt, most az Index egy helyezéssel hátrébb került. Az ötödik helyen továbbra is a portfolio.hu áll. A napi átlagos látogatószám alapján kialakított toplista hatodik helyén, egyet lépve előre, most a Telex található. Hetedik a 444.hu, egyszerre öt hellyel előrébb ugorva, míg a nyolcadik helyezést most a hvg.hu foglalja el, egy helyezést javítva februárhoz képest. A toplistára még felkerült két női oldal is: a kilencedik helyen márciusban az nlc.hu állt, míg a tízes listát a femina.hu zárta.


Ha nem site, hanem brand alapon állítjuk össze a napi átlagokkal mért toplistát, akkor az első két helyen nem látunk eltérést a honlapok listájához képest, a Blikk és 24 ugyanazt a helyet foglalja el brandként, mint weblapként. Az Index és az Origo viszont brandként helyet cserélt egymással a domain-pozíciójukhoz képest: a harmadik helyen az Index áll. Hasonlóan alakul a Portfolio és a Telex helyzete: weboldalként a Portfolio megelőzte a Telexet, de brandként az utóbbi foglalta el a lista 5. helyét. A brandlista 7. helyén a HVG állt, megelőzve a 444-et, miközben a 444.hu, mint weboldal eggyel előzte a hvg.hu-t. A lista kilencedik helyén, akárhogy nézzük is, az NLC áll. A TOP10 brandlistát népszerű androidos applikációjának is köszönhetően az Időkép zárja.


A havi összesített egyedi látogatószám alapján a toplista első helyét az origo.hu foglalta el márciusban, ezzel 2 helyet javított pozícióján. Második helyen most is a 24.hu áll. A februárban első helyezett blikk.hu most a harmadik helyet foglalhatta el. Az index.hu megőrizte negyedik helyét, míg a femina.hu egy hellyel feljebb lépve most az ötödik a listán. Egy helyet hátrébb lépve márciusban hatodik a portfolio.hu. A hetedik-kilencedik helyen nem történt változás: az nlc.hu-t sorban a ripost.hu majd a borsonline.hu követi, míg a tízes toplistát most a telex.hu zárja két helyet javítva pozícióján.


A brandek havi látogatószám alapján összeállított toplistája általában megfelel a brandekhez tartozó (fő) weblapok listájának. Alapvetően ez jellemző most is, azonban egy eltérés azért akad a két lista között. A havi látogatószám alapján összeállított brandlista első helyén a 24 áll, míg a második a helyet az Origo foglalja el – fordítva, mint a weblapok sorrendjében. A 3-10. brand-helyezések viszont tökéletesen megfelelnek a weblapokon alapuló sorrendnek.



Recent Posts

See All

Együttműködés az NMHH és az EDME között

Milyen lehetőségei vannak az online médiafelületek látogatottságára vonatkozó mérési módszerek fejlesztésének? Hogyan népszerűsíthető a mérés a piaci átláthatóság érdekében? Miként lehet az online vil

bottom of page