top of page
Search

Novemberi TOP 10-es látogatottsági listák a bejglik árnyékában

Updated: Dec 15, 2021



Az októberi adatok bemutatása során – a teljesség igénye nélkül– láthattuk, hogy az online látogatottság mérésének több aspektusa és mutatószáma van. Ezek közül most is a napi átlagos és a havi összes látogatószám alapján mutatjuk be a novemberi változásokat a vezető weboldalak, illetve brandek helyezésében, a karácsony közeledtével külön kitérve a gasztro szájtok pozíciójára is.

A TOP100-ban helyet foglaló öt, kimondottan a kulináris élvezetekre koncentráló önálló oldal közül egyik sem került most még be a TOP10-es listákra, bár a nosalty.hu csak egyetlen hellyel maradt le a havi összesített látogatószám alapján kialakított listáról. A mindmegette.hu most a 15. helyezést foglalja el, míg a streetkitchen.hu és a sobors.hu az 56-57. helyen állnak a havi látogatószám alapján. A receptneked.hu pedig a 74. helyen található. Ugyanakkor a novemberi helyezésekből még korai lenne következtetni a karácsonyt megelőző hetek változásaira, amikor is nagy mozgásokra számítunk a gasztro szájtok háza táján, amelyekre a következő havi elemzésünkben térünk majd ki.



A gasztronómiai áttekintés után nézzük a teljes piaci toplistát. A napi átlagos egyedi látogatószám (real user) alapján kialakított TOP10-es listát a weboldalak esetében most egy helyet előre lépve a blikk.hu vezeti, amit az ugyanennyit hátrébb csúszó index.hu követ. A lista harmadik és negyedik helyén a pozícióját őrző 24.hu és origo.hu áll. Az ötödik helyre a kereken tíz helyezést előre ugró borsonline.hu küzdötte fel magát. Hatodik helyen változatlanul a femina.hu szerepel, míg a 7. helyezést most a 2 helyet visszacsúszó nlc.hu birtokolja. A 8-10. helyen nem változott a szereplők listája, az ripost.hu-t a hvg.hu és portfolio.hu követi.


Ha nem site, hanem brand alapon állítjuk össze a napi átlagokkal mért toplistát, akkor az első hat helyen nem látunk eltérést a honlapok listájához képest, a Blikktől a Borsonline-on át mindenki ugyanazt a helyet foglalja el brandként, mint weblapként. A 7. helyre viszont bekerült az Időkép, mint brand, eggyel lejjebb tolva ezzel az NLC-t. Ezt követően pedig megcserélődött a HVG és a Ripost sorrendje, kilencedik helyen található az előbbi, és a tízedik helyen az utóbbi. A weblapok listáján még 10. helyen álló Portfolio viszont ezzel lecsúszott a TOP10-es brandlistáról.

A havi összesített egyedi látogatószám (real user) alapján a toplista első két helyén nincs változás, első helyen a 24.hu, második helyen az index.hu áll. A harmadik és a negyedik helyezett viszont helyet cserélt egymással az elmúlt hónapban: a blikk.hu feljött a harmadik helyre átadva negyedik helyét az origo.hu-nak. Az ötödik-hatodik helyen sem történt változás: a két népszerű női oldal közül a femina.hu továbbra is az ötödik helyet foglalja el, míg az nlc.hu a hatodikat. Ezután viszont egy látványosabb változás alakította át a toplistát, a borsonline.hu öt helyet lépve előre nemcsak bekerült a TOP10-be, de rögtön a 7. helyet szerezte meg novemberben. A portfolio.hu egy helyet hátralépve a 8. helyet foglalja el. Míg a ripost.hu és a hvg.hu helyezésében nem történt változás, előbbi a lista 9. utóbbi a 10. helyén áll továbbra is.

A brandek havi látogatószám alapján összeállított toplistájának első 10 helyezettje tökéletes leképezi az egyes brandekhez tartozó (fő) weblapok imént bemutatott sorrendjét.


Recent Posts

See All

Együttműködés az NMHH és az EDME között

Milyen lehetőségei vannak az online médiafelületek látogatottságára vonatkozó mérési módszerek fejlesztésének? Hogyan népszerűsíthető a mérés a piaci átláthatóság érdekében? Miként lehet az online vil

bottom of page