top of page
Search

Honlapok és brandek látogatottsága – a DKT többszempontú októberi elemzése


A weboldalak belföldi látogatottságának versenyében októberben napi átlagos látogatószám alapján az index.hu, havi összesített látogatószám alapján a 24.hu állt az első helyen. Ugyanez a helyzet, ha nem az egyes weblapokat, hanem a brandeket vizsgáljuk. A harmadik helyen viszont attól függően, hogy honlapot vagy brandet, napi átlagos vagy havi összesített látogatószámot nézünk egyaránt állhat az origo.hu, a 24.hu vagy éppen a Blikk.

A látogatottságmérés eredményeinek bemutatása több dimenzióban, többféle mutatószám alapján történhet. Nézhetjük csak az egyes weboldalak vagy a brandek mutatószámait, mindkettőt tekinthetjük összesített havi szinten vagy éppen a napi átlagokra koncentrálva. Minden esetben különböző mutatószámok segítik az összevetést, ilyen például a gyakran használt egyedi látogatószám (realusers) vagy éppen az oldalletöltések (views) száma. Jelen elemzés az egyes weboldalak és brandek napi átlagos és havi összesített látogatószáma alapján történik.


A weboldalak napi átlagos látogatószáma alapján októbert is az index.hu nyerte. Melyet a szeptemberi helyezésén egyet javítva a blikk.hu, majd az elmúlt hónapban egy helyet visszacsúszott 24.hu követ. A napi látogatószám alapján nem változott a helyezése az Origonak, és az nlc.hu-nak sem – előbbi továbbra is őrzi 4., utóbbi az 5. helyét. Jelenleg 6. a Femina, ami egy hónappal korábban még a 7. helyen állt. Ezt a pozíciót most a Telex foglalja el egy helyezést visszább csúszva. Nyolcadik a ripost.hu, amely két helyet ugrott előre, míg 9. a hvg.hu, amelyik egy helyezést rontott szeptemberhez viszonyítva. A tízes lista utolsó helyén a portfolio.hu áll, 3 helyezést javítva pozícióján.


Ha nem a napi átlagos, hanem a havi összesített látogatószámra koncentrálunk, ahogy tettük ezt egy hónappal ezelőtt, akkor jópár helyen módosul a lista. Ez esetben a 24.hu áll az első, az index.hu a második, és az origo.hu a harmadik helyen, miközben a blikk.hu hátrébb sorolódott a negyedik helyre. Az 5. helyen álló femina.hu-t egy szintén női oldal, az nlc.hu követi. Majd a 7. helyen a portfolio.hu következik, amely a napi átlagos látogatószám alapján egy hónappal korábban éppen csak felfért a tízes listára. Nyolcadik helyen a nosalty.hu, kilencediken a ripost.hu, míg TOP10-es lista utolsó helyén a hvg.hu áll.


De mindkét előbbi lista esetében csak egyes weboldalak helyezését vizsgáltuk. Egy további – 2021. nyara óta –elérhető lehetőség a brand alapú listák vizsgálata. Egy brand-nek számítanak az azonos vagy gyakorlatilag azonos névvel rendelkező oldalak, applikációk és stream-ek, így egy-egy brand vizsgálatakor mindezek forgalmát figyelembe vesszük. Ahogy a weboldalak, úgy a brandek vizsgálata során is választhatunk a havi összesített vagy a napi átlagos látogatószám használata között.


A havi látogatószám alapján készített TOP10-es brand lista pontról pontra megegyezik az egyes brandekhez tartozó honlapok listájával, ugyanúgy a 24.hu áll az első és a HVG, illetőleg hvg.hu a 10. helyen, és közöttük ugyanúgy sorjázik a többi oldal, illetve brand egymás után. A napi látogatószám vizsgálata a brandek vonatkozásában ugyanakkor kicsit más eredményre vezet, mint a weboldalak esetében. Mind a weboldalak, mind a brandek listáját az Index vezeti – e tekintetben nincs eltérés, viszont második helyre mint brand a 24 lépett, megelőzve ezzel a Blikket. Negyedik helyen mindkét listán az Origo áll. Viszont míg a honlapok közül nlc-hu az 5. helyezés birtokosa, addig a brandek sorában az Időkép áll itt. A napi átlagos látogatószám alapján a tízes brandlista a következőképpen folytatódik: NLC, FEMINA, TELEX, HVG, RIPOST.


A weboldalak és a brandek napi átlagos látogatószáma és a havi összesített látogatószáma négy TOP10-es listát jelent, de a listák közül kettő, a havi látogatószám alapján összeállított weboldal és brandlista most éppen megegyezik. Ugyanakkor a különbségeknek is jó okuk van. A brandek helyezését a weboldalhoz képest például javíthatja egy erős applikáció vagy egy jelentős látogatottságú stream. A havi és a napi átlagos látogatószám alapján kialakított listákon elért helyezéseket pedig jelentősen befolyásolják a használati szokások, például a látogatás gyakorisága. Így nem meglepő, hogy a különböző szempontok alapján felállított listák csak ritkán egyeznek meg tökéletesen, sokkal reálisabb, hogy kisebb-nagyobb eltérések vannak közöttük.


Recent Posts

See All

Együttműködés az NMHH és az EDME között

Milyen lehetőségei vannak az online médiafelületek látogatottságára vonatkozó mérési módszerek fejlesztésének? Hogyan népszerűsíthető a mérés a piaci átláthatóság érdekében? Miként lehet az online vil

bottom of page