top of page
Search

Együttműködés az NMHH és az EDME között


Milyen lehetőségei vannak az online médiafelületek látogatottságára vonatkozó mérési módszerek fejlesztésének? Hogyan népszerűsíthető a mérés a piaci átláthatóság érdekében? Miként lehet az online világ térnyerését társadalmi, szociológiai és piaci folyamatokra lefordítani? Hamarosan ezekre a kérdésekre is választ kaphatunk annak köszönhetően, hogy együttműködési keretmegállapodást kötött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és az Egységes Digitális Mérésért Egyesület (EDME).


Az egyesület 2020-ban alakult a magyar digitális ipar főbb képviselőinek részvételével. Az EDME a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) fenntartója, célja a magyarországi online médiafelületek látogatottságának mérésére és az eredmények kiértékelésére szolgáló egységes, hiteles, átlátható, a piaci szereplők részére használható és megbízható adatfelvétel kiválasztása és fejlesztése, illetve az eredmények egységes használatának elősegítése. Az EDME továbbá a közönségmérési eredmények alapján elemzéseket készít, melyek képet adnak a magyar piac trendjeiről és jellegzetességeiről is.


Szabó László Zsolt, az NMHH médiapiaci együttműködési és kutatási igazgatója a megállapodás kapcsán kiemelte: A médiapiaci szereplőkkel kötött megállapodások mind azt a célt szolgálják, hogy megadják a választ a lehetséges veszélyforrásokra, különösképpen a mai világban, amikor a médiának és az online térnek hatalmas felelőssége van egy-egy társadalom mindennapjaiban. Ugyanakkor fontos, hogy ne csak a fogyasztókat, hanem a piacot is segítsük, és közösen keressük a választ a médiatér kihívásaira. Az EDME-vel kötött megállapodás is ezt a közös célt szolgálja, ezért örömmel tölt el, hogy a piac újabb szegmensével tudunk együttműködni.


Sopov István az EDME elnöke is üdvözölte a megállapodást: Az egységes mérés kiemelkedő szerepet játszik a piaci átláthatóság és a tisztánlátás előmozdításában, létrehozva egy letisztult környezetet mind a tartalomfogyasztók, mind a hirdetők számára. Több mint 500 digitális hazai előállítású médiamárka önkéntesen vállalja tartalmaik mérését és kimutatását. Ebből nyilvánvalóan kitűnik, hogy a hazai gyártású tartalmak elérik és megszólítják a lakosságot, sokszínűek és meghatározó alternatívát kínálnak a médiafogyasztók számára. A mérés eredményeit népszerűsítő és a módszertant támogató megállapodás hozzájárul ennek tudatosításához.


Az EDME és az NMHH közös érdeke, hogy az online médiafelületek látogatottságáról, továbbá az internetes tartalomfogyasztási szokásokról és változásokról hiteles mérési eredmények szülessenek, ennek érdekében közös kutatási programokat és projekteket készítenek elő és indítanak el, együttműködnek szakmai rendezvények lebonyolításában, továbbá az oktatási, a felhasználói tudatosságot célzó aktivitásokkal, tartalomelőállítással segítik a fogyasztókat.


bottom of page