top of page
Search

Bőven négymillió felett a gazdasági tematikájú oldalak havi látogatószáma: a DKT elemzése

A DKT aktuális elemzése a gazdasági tematikájú oldalak toplistáját mutatja be, de emellett a szokásos havi toplistákat is tartalmazza, amelyek révén mind a napi átlagos, mind a havi összesített látogatószám alapján áttekinthető az egyes weboldalak és brandek aktuális helyzete.




A magukat a mérés során gazdasági tematikájú oldalként (is) definiáló site-ok májusban összesen négymilliószázötvenhatezer belföldi egyedi látogatót (real user) értek el, ami óriási szám, mégis az idei év legalacsonyabb eredménye. Az idei csúcshónapot (eddig) a február jelenti, amikor négymilliónégyszázhuszonötezren kattintottak gazdasági témájú oldalakra.




A május havi összesített látogatószám alapján a legtöbben – két és félmillióan – a portfolio.hu oldalt keresték fel, de közel ilyen impozáns a penzcentrum.hu látogatottsága is. Az egyedi látogatószám mellett érdemes figyelni az oldal letöltések számára is, amiben lényegesen nagyobb különbség van a két oldal között, mint a látogatószámban. Dobogós helyezett lett még a napi.hu oldal, de egymillió feletti látogatót számolhatott májusban a vg.hu, az infostart.hu, az agrarszektor.hu nevű weboldal is. A listán hetedik forbes.hu oldal látogatóinak száma közel kilencszázezer volt. A sorban következő privatbankar.hu, ceginformacio.hu és a tízes listát záró mfor.hu hatszáz- és hétszázezer közötti látogatót „fogadott” májusban.


A hvg.hu az általános híroldalként szerepel a mérésben, ezért nincs benne hivatalosan a gazdasági oldalak toplistáján, miközben tartalmát, hagyományait tekintve illik egy pillantást vetni rá, amikor a gazdasági híroldalak listáját elemezzük. Amennyiben gazdasági oldalként (is) tekintünk rá, akkor a kettőmillióháromszáztizenhétezres havi olvasótáborával a lista harmadik helyén végzett volna.






Ha nem a havi összesített, hanem a napi átlagos látogatószám alapján vetjük össze a gazdasági tematikájú oldalak látogatottságát, akkor az első három helyen nem látunk változást, ugyanúgy a portfolio.hu, penzcentrum.hu és a napi.hu követi egymást. A negyedik-ötödik helyen viszont helyet cserélt a vg.hu és az infostart.hu – utóbbi előrébb lépett eggyel. A hatodik-nyolcadik helyezett megegyezik a két listán az agrarszektor.hu-tól a privatbankar.hu-ig. A tízes lista végén szintén egy helycserét láthatunk a havi összesített adatokhoz képest: a napi átlagos látogatószám alapján felállított listán az mfor.hu megelőzi a ceginformacio.hu weboldalt.


Ha a napi látogatottság alapján is megvizsgálnánk a hvg.hu – mint profilját, hagyományait tekintve gazdasági témákkal is foglalkozó oldal helyét a magyar gazdasági site-ok versenyében, akkor a nagyon előkelő második helyet kapná, napi átlagos négyszáztízezer látogatóval.



A leglátogatottabb, magukat gazdasági oldalként (is) meghatározó site-ok relatív helyzetének bemutatása után következzenek a szokásos havi toplisták.


A napi átlagos egyedi látogatószám (real user) alapján kialakított TOP10-es listát a weboldalak esetében változatlanul a blikk.hu vezeti, míg a második helyre most az Origo jött fel, egy helyet javítva áprilishoz képest. A dobogó harmadik helyezettje a 24.hu lett. Negyedik helyen most is az Index áll. Az ötödik helyen az nlc.hu található, amely két helyet javított pozícióján. A hatodik helyet a borsonline.hu foglalja el, ehhez éppen hat hellyel előrébb lépve. Hetedik az Időkép, nyolcadik a ripost.hu öt helyet javítva egy hónappal korábbi helyezéséhez viszonyítva. A tízes listát májusban a femina.hu és a portfolio.hu zárta.


Ha nem site, hanem brand alapon állítjuk össze a napi átlagos látogatószámmal mért toplistát, az első helyen nem látunk változást, most is a Blikket találjuk ott. Utána viszont megfigyelhetők kisebb eltérések, helyváltoztatások. Míg weblapként az origo.hu a 24.hu előtt állt a második helyen, brandként éppen fordított a helyzet, a 24 a második és az Origó a harmadik. Az Index viszont épp úgy a negyedik helyet foglalja el brandként, mint domainként. Brand-perspektívából nézve az ötödik helyen az Időkép áll, megelőzve a NLC-t. Hetedik a Borsonline, nyolcadik a Ripost. A sort a Femina és a HVG zárja.



A havi összesített egyedi látogatószám alapján a toplista első helyét – egyet előre lépve – a blikk.hu foglalta el májusban. Második helyen most a 24.hu áll – egy hónappal ezelőtt éppen fordított volt a felállás. Az origo.hu most is a harmadik helyet foglalhatta el. A negyedik és az ötödik helyen sem látunk változást, előbbit a femina.hu őrzi, utóbbit az Index. Feljebb jött viszont a nlc.hu és a borsonline.hu: a női oldal egy, a bulvár site három helyet javított pozícióján. A nyolcadik helyen most is a ripost.hu-t találhatjuk. Kilencedik a portfolio.hu, míg a listát öt helyet előrébb ugorva a promotions.hu zárja.



A brandek havi látogatószám alapján összeállított toplistája általában megfelel a brandekhez tartozó (fő) weblapok listájának. Ez a helyzet most is. A Blikktől kezdve a Promotions-ig bezárólag nincs eltérés a brandek és a domainek listája között.




Az adatok értelmezése során most is érdemes figyelembe venni, hogy a látogatottsági toplisták gyakran és könnyen változnak egyik hónapról a másikra, amelyik oldalnak vagy brand-nek most romlott a pozíciója, annak akár már következő hónapban javulhat.






Recent Posts

See All

Együttműködés az NMHH és az EDME között

Milyen lehetőségei vannak az online médiafelületek látogatottságára vonatkozó mérési módszerek fejlesztésének? Hogyan népszerűsíthető a mérés a piaci átláthatóság érdekében? Miként lehet az online vil

bottom of page