top of page
Search

Szeptemberi változások: új szereplők a TOP10-ben, bekerült a nosalty.hu és a portfolio.hu


A DKT elemzése a havi belföldi látogatószám alapján mutatja be a toplista első tíz helyezettjét, valamint a vezető hírszájtok mozgását. A két téma szorosan összefügg, mivel a top10-es listát „tradicionálisan” a híroldalak uralják, bár dominanciájukat meg-megtöri pár magazinosabb, jellemzően női tartalmat kínáló oldal.

A szeptemberi toplista első 10 helyezettje közül 6-nak a helyezése semmit sem változott augusztus óta. Ugyanakkor pont az első két hely birtokosa között helycserére került sor, a szeptemberi versenyt a látogatószám (real user) alapján a 24.hu nyerte, megelőzve az első helyet előle átmenetileg – augusztusra – átvevő index.hu-t. Az Origo őrzi harmadik, a Blikk negyedik helyét.


Az ötödik-hatodik helyre most is, akárcsak augusztusban két női site került, a femina.hu és a nlc.hu. Nem változott a hvg.hu helyezése sem, a közéleti oldal most is a 7. a listán. Ezzel szemben a lista 8. helyezettje, a nosalty.hu három helyet lépett előre, ezzel bekerült a TO10-be. A 9. helyen változatlanul a ripost.hu van, míg a 10. helyre a portfolio.hu ugrott fel az augusztusi 12. helyéről. Kiesett viszont az első tízből a Telex, amely augusztusban még a 8. helyen állt és a life.hu, amely akkor még éppen befért az első tízbe. De egy-egy ilyen változásból még nem érdemes mélyreható következtetéseket levonni, mert amelyik oldal most visszaesett, akár már egy hónap múlva is előre törhet, és ugyanez igaz fordítva is.

A honlapok listája mellett – nyár óta - lehetőség van brand alapú listák vizsgálatára is. Egy brand-nek számítanak az azonos vagy gyakorlatilag azonos névvel rendelkező oldalak, applikációk és stream-ek, így egy-egy brand vizsgálatakor mindezek forgalmát figyelembe vesszük. Jelen esetben a brand-lista első 9 helyezettje megegyezik a weblapok listájának első 9 helyezettjével, viszont a 10. helyen a Portfolio helyett – jelentős látogatottságú stream-je jóvoltából – a TV2 áll. De ha honlapok helyett a brandek versenyére figyelünk, akkor megváltozik a Telex és a Portfolio sorrendje is, a brandek között jelenleg 11. a Telex eggyel előzve a Portfoliot.

A vezető híroldalak egymáshoz viszonyított helyzetét érdemes hosszabb időtávon is vizsgálni. A 24.hu többnyire magabiztosan vezeti a listát, de éppen egy hónappal ezelőtt átmenetileg az index.hu vette át a stafétát tőle – amely egyébként tavaly november óta szépen leküzdötte hátrányát. Mostanra viszont ellentétes irányú mozgásuknak köszönhetően újra eltávolodott egymástól a két oldal megerősítve ezzel a 24.hu primátusát. Harmadik helyen az Origo áll, amely szeptemberben csak kb. 12000 látogatóval van lemaradva az Indextől, ami 3,3 millió feletti látogatószámnál igazán nem sok. De egy ideje közelíti a három dobogós helyezett híroldalt a könnyedebb hangvételű Blikk is, messze maga mögött hagyva a hírpiac többi versenyzőjét.

A következő csoportot azok a híroldalak jelentik, amelyeknek havi olvasótábora jelenleg kb. 2,3-2,5 millió fő, sorrendben a hvg.hu, a ripost.hu, a portfolio.hu és a TOP10-ből éppen kiesett telex.hu. Érdemes még megemlíteni a sorban a jelenleg kb. 2 millió havi látogatóval rendelkező 444-et is, amely augusztushoz képest egy helyet hátrébb csúszva 17. az összes mért oldal között, valamint a metropol.hu-t, ami most csak körülbelül 9000 látogatóval van lemaradva mögötte. Ez utóbbi oldal meglehetősen széles sávban mozog, látogatóinak száma április-májusban még csak 1,3 millió körül alakult.

Recent Posts

See All

Együttműködés az NMHH és az EDME között

Milyen lehetőségei vannak az online médiafelületek látogatottságára vonatkozó mérési módszerek fejlesztésének? Hogyan népszerűsíthető a mérés a piaci átláthatóság érdekében? Miként lehet az online vil

Comments


bottom of page