Search

A női oldalak aktuális helyzete: a DKT szeptemberi elemzése


Mivel utoljára januárban foglalkoztunk a hazai tartalomfogyasztásban nagyon jelentős szerepet betöltő női oldalakkal, most újra megnéztük, hogy állnak a legnépszerűbb női site-ok napi és havi látogatottság tekintetében. Emellett bemutatjuk a szokásos havi toplistákat is, amelyek révén mind a napi átlagos, mind a havi összesített látogatószám alapján áttekinthető az egyes weboldalak és brandek szeptemberi pozíciója.


Mivel augusztus óta sem az orosz-ukrán háborús helyzet sem a gazdasági kilátások nem javultak, sőt szinte napról-napra hallani aggasztó híreket mindkét területen, és feltehetően II. Erzsébet királynő halála is növelte a híroldalak látogatottságát, ezért egy mondat erejéig kitérünk e szegmensre is mielőtt rátérnénk fő témáinkra. A hírek iránti intenzív érdeklődésben nem történt látványos változás szeptemberben. A híroldalak közel 3 milliós napi (!) látogatószámában egy nagyjából tízezres csökkenést nem tekinthetünk annak.


De a DKT e havi elemzésének fókuszában nem a hír, hanem a női oldalak állnak. Januári elemzésünkhöz hasonlóan, most is csak az önálló domain-nel rendelkező, általános vegyes tematikájú női site-okat vizsgáltuk, nem soroltuk ide a specifikusabb tartalommal rendelkezőket, pl. a gasztro, életstílus, egészség oldalakat.


A női oldalak toplistáját magabiztosan vezeti a femina.hu több mint 3,3 millió havi látogatóval, de az nlc.hu olvasóinak száma is meghaladta szeptemberben a 2,9 milliót. A dobogó harmadik fokát a kiskegyed.hu foglalhatta el, és alig valamivel maradt le mögötte a life.hu – mindkét oldal havi látogatószáma közelebb van a 2,2 millióhoz, mint a 2,1-hez. Utánuk sorban a Glamour, az Elle és a Joy következnek. Majd a divany.hu, a cosmopolitan.hu és a femcafe.hu. A tízes toplistáról éppen csak lemaradó marieclraire.hu is több, mint egymillió havi látogatóval büszkélkedhet. De még a lista soron következő tagjait, a wmn.hu, a story.hu az instyle.hu és az evamagazin.hu oldalakat is 800 ezren-1 millióan keresik fel havonta.


A legnépszerűbb női oldalak szeptemberi helyzetének ismertetése után bemutatjuk a szokásos havi toplistákat is.

A napi átlagos egyedi látogatószám (real user) alapján kialakított TOP10-es listát a weboldalak esetében továbbra is változatlanul a blikk.hu vezeti, viszont a toplista minden más helyén változás történt augusztushoz képest. Második helyre két helyet javítva a 24.hu jött fel, amit az Index követ. A negyedik helyen az Origó áll, majd a Telex két pozícióval előrébb kerülve. A Borsonline augusztusban éppen lemaradt a tízes listáról, de most a hatodik helyet foglalhatta el. Hetedik az Időkép, nyolcadik a femina.hu, míg a toplistát most a portfolio.hu és a nlc.hu zárja.


Ha nem site, hanem brand alapon állítjuk össze a napi átlagos látogatószámmal mért toplistát, akkor az előbbi listához képest nem látunk eltérést a dobogós helyeken: A Blikket a 24, majd az Index követi. Viszont a negyedik helyen brandként már – főképp a népszerű androidos applikációjának köszönhetően – az Időkép áll, emiatt egy-egy hellyel hátrébb csúszott az Origó, a Telex és a Borsonline is. A tízes lista 8-10. helyén viszont már nincs változás, ugyanazok a brandek szerepelnek itt, mint amelyek a weblapok toplistáját zárták: a Femina, a Portfolió és az NLC.


A havi összesített egyedi látogatószám alapján készített domain-toplista több ponton is eltér a napi látógatószám alapján összeállítottól. Ezen az első két pozícióban helyet cserél egymással a Blikk és a 24.hu, itt az utóbbi áll a lista élén. A dobogó harmadik fokát a legnépszerűbb női oldal, a femina.hu foglalta el, két helyet javítva augusztushoz képest. Változatlanul negyedik az Origó. Ötödik az Index, amit a borsonline.hu követ három hellyel feljebb lépve a listán. Az nlc.hu most is a hetedik, akárcsak augusztusban. A listát a ripost.hu, a Telex és a promotions.hu zárja szeptemberben.


A brandek havi látogatószám alapján összeállított toplistája általában megfelel a brandekhez tartozó (fő) weblapok listájának. Most is így van a lista első hét helyén, egymás után jön a 24, a Blikk, a Femina, az Origó, az Index, a Borsonline és az NLC. De a nyolcadik-kilencedik pozícióban helyet cserélt egymással a Telex és a Ripost, brandként a Telex került előrébb. A toplistát az RLT zárja.


Az adatok értelmezése során most is érdemes figyelembe venni, hogy a látogatottsági toplisták gyakran és könnyen változnak egyik hónapról a másikra, amelyik oldalnak vagy brand-nek most romlott a pozíciója, annak akár már a következő hónapban javulhat.