Decemberben mind az öt nagy látogatottságú gasztro szájt előrébb lépett a toplistán. Ezek mellett a DKT elemzése most is bemutatja a napi átlagos és a havi összes látogatószám alapján bekövetkezett havi változásokat a vezető weboldalak, illetve brandek helyezésében.
A karácsonyi - új évi előkészületek egyértelműen kedveztek a gasztro oldalaknak. A TOP100-ban helyet foglaló öt, kimondottan a kulináris élvezetekre koncentráló önálló oldal mindegyike előrébb lépett a havi látogatottság alapján készített toplistán: az eleve TOP10-közeli nosalty.hu és a mindmegette.hu 3-3 helyet, míg a többi három vizsgált gasztro oldal egységesen 15-15 helyet javított helyezésén novemberhez képest. E változásoknak köszönhetően a nosalty.hu bejutott a TOP10-be a 8. helyen végezve, míg a mindmegette.hu a 12. helyen állt. A streetkitchen.hu decemberben a lista 41., a sobors a 42. helyét foglalta el, míg a receptneked.hu az 59. helyre lépett előre.
A gasztronómiai áttekintés után nézzük a teljes piaci toplistát. A napi átlagos egyedi látogatószám (real user) alapján kialakított TOP10-es listát a weboldalak esetében változatlanul a blikk.hu vezeti, amit az egy helyet előre lépő 24.hu követ. A lista harmadik helyén az egy helyet visszacsúszó index.hu áll. A negyedik helyet a pozícióját őrző origo.hu foglalja el. A femina.hu novemberhez képest egy helyet lépett előre, így az 5. a toplistán. A ripost.hu pedig két helyet javított helyezésén, ennek köszönhetően decemberben a 6. helyet foglalhatta el. Hetedik a borsonline.hu, ami egy hónappal korábban még az 5. helyen állt, míg 8. a portfolio.hu két helyet javítva novemberhez képest. Az nlc.hu decemberben a 9. helyet foglalta el, míg egy hónappal korábban még a 7. helyen állt. A top10-es listát a napi átlagos látogatószám alapján decemberben a hvg.hu zárta, egy helyet rontva pozícióján. Érdemes kiemelni, hogy bár a sorrend novemberhez képest valamelyes változott, a napi átlagos látogatószám alapján kialakított TOP10-ben nem volt két helyezésnél nagyobb mértékű változás.
Ha nem site, hanem brand alapon állítjuk össze a napi átlagokkal mért toplistát, akkor az első négy helyen nem látunk eltérést a honlapok listájához képest, a Blikktől az Origóig mindenki ugyanazt a helyet foglalja el brandként, mint weblapként. Az 5. helyre viszont népszerű androidos applikációjának is köszönhetően bekerült az Időkép, mint brand, egy-egy hellyel lejjebb tolva ezzel minden szereplőt a Feminától kezdve a HVG-ig bezárólag – ez utóbbi, mind brand ki is került ezzel a TOP10-ből decemberben.
A havi összesített egyedi látogatószám alapján a toplista első helyén nem történt változás: a 24.hu megőrizte azt. A 2-4. helyet viszont az egyet-egyet feljebb lépő blikk.hu, origo.hu és femina.hu foglalta el. Az index.hu a novemberi 2. helyről decemberre az 5. helyre került. A ripost.hu három helyet javított, így a 6. helyen állt decemberben. Hetedik az nlc.hu egy helyet hátrébb csúszva. A gasztro oldalak helyezésének ismertetése során már említett nosalty.hu 3 helyet javítva novemberi pozícióján nemcsak bekerült a TOP10-be, de rögtön a 8. helyet foglalta el. A kilencedik helyen a borsonline.hu állt 2 helyet hátrébb csúszva a novemberi helyezéséhez képest. A tízes lista utolsó helyén decemberben a portfolio.hu állt – igaz, egy hónappal korábban még a 8. helyet mondhatta magáénak.
A brandek havi látogatószám alapján összeállított toplistájának első 10 helyezettje tökéletes leképezi az egyes brandekhez tartozó (fő) weblapok imént bemutatott sorrendjét.
Comments