top of page
Search

A decemberi TOP10-es látogatottsági listák: előre törtek a gasztro szájtok



Decemberben mind az öt nagy látogatottságú gasztro szájt előrébb lépett a toplistán. Ezek mellett a DKT elemzése most is bemutatja a napi átlagos és a havi összes látogatószám alapján bekövetkezett havi változásokat a vezető weboldalak, illetve brandek helyezésében.




A karácsonyi - új évi előkészületek egyértelműen kedveztek a gasztro oldalaknak. A TOP100-ban helyet foglaló öt, kimondottan a kulináris élvezetekre koncentráló önálló oldal mindegyike előrébb lépett a havi látogatottság alapján készített toplistán: az eleve TOP10-közeli nosalty.hu és a mindmegette.hu 3-3 helyet, míg a többi három vizsgált gasztro oldal egységesen 15-15 helyet javított helyezésén novemberhez képest. E változásoknak köszönhetően a nosalty.hu bejutott a TOP10-be a 8. helyen végezve, míg a mindmegette.hu a 12. helyen állt. A streetkitchen.hu decemberben a lista 41., a sobors a 42. helyét foglalta el, míg a receptneked.hu az 59. helyre lépett előre.



A gasztronómiai áttekintés után nézzük a teljes piaci toplistát. A napi átlagos egyedi látogatószám (real user) alapján kialakított TOP10-es listát a weboldalak esetében változatlanul a blikk.hu vezeti, amit az egy helyet előre lépő 24.hu követ. A lista harmadik helyén az egy helyet visszacsúszó index.hu áll. A negyedik helyet a pozícióját őrző origo.hu foglalja el. A femina.hu novemberhez képest egy helyet lépett előre, így az 5. a toplistán. A ripost.hu pedig két helyet javított helyezésén, ennek köszönhetően decemberben a 6. helyet foglalhatta el. Hetedik a borsonline.hu, ami egy hónappal korábban még az 5. helyen állt, míg 8. a portfolio.hu két helyet javítva novemberhez képest. Az nlc.hu decemberben a 9. helyet foglalta el, míg egy hónappal korábban még a 7. helyen állt. A top10-es listát a napi átlagos látogatószám alapján decemberben a hvg.hu zárta, egy helyet rontva pozícióján. Érdemes kiemelni, hogy bár a sorrend novemberhez képest valamelyes változott, a napi átlagos látogatószám alapján kialakított TOP10-ben nem volt két helyezésnél nagyobb mértékű változás.



Ha nem site, hanem brand alapon állítjuk össze a napi átlagokkal mért toplistát, akkor az első négy helyen nem látunk eltérést a honlapok listájához képest, a Blikktől az Origóig mindenki ugyanazt a helyet foglalja el brandként, mint weblapként. Az 5. helyre viszont népszerű androidos applikációjának is köszönhetően bekerült az Időkép, mint brand, egy-egy hellyel lejjebb tolva ezzel minden szereplőt a Feminától kezdve a HVG-ig bezárólag – ez utóbbi, mind brand ki is került ezzel a TOP10-ből decemberben.



A havi összesített egyedi látogatószám alapján a toplista első helyén nem történt változás: a 24.hu megőrizte azt. A 2-4. helyet viszont az egyet-egyet feljebb lépő blikk.hu, origo.hu és femina.hu foglalta el. Az index.hu a novemberi 2. helyről decemberre az 5. helyre került. A ripost.hu három helyet javított, így a 6. helyen állt decemberben. Hetedik az nlc.hu egy helyet hátrébb csúszva. A gasztro oldalak helyezésének ismertetése során már említett nosalty.hu 3 helyet javítva novemberi pozícióján nemcsak bekerült a TOP10-be, de rögtön a 8. helyet foglalta el. A kilencedik helyen a borsonline.hu állt 2 helyet hátrébb csúszva a novemberi helyezéséhez képest. A tízes lista utolsó helyén decemberben a portfolio.hu állt – igaz, egy hónappal korábban még a 8. helyet mondhatta magáénak.




A brandek havi látogatószám alapján összeállított toplistájának első 10 helyezettje tökéletes leképezi az egyes brandekhez tartozó (fő) weblapok imént bemutatott sorrendjét.



Recent Posts

See All

Együttműködés az NMHH és az EDME között

Milyen lehetőségei vannak az online médiafelületek látogatottságára vonatkozó mérési módszerek fejlesztésének? Hogyan népszerűsíthető a mérés a piaci átláthatóság érdekében? Miként lehet az online vil

Comments


bottom of page